Ik van plan de opleiding verzorgende IG te doen, is de rekenvaardigheid hiervoor erg hoog?

Ik werk al vijf jaar in de zorg en heb momenteel een hoop cursussen gedaan, ook heb ik een hele hoop ervaring met drugsverslaafden, nu wil ik graag beginnen met deze opleiding maar ik word al zenuwachtig als ik over rekentoetsen nadenk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Super goed dat je weer met een opleiding gaat beginnen. Daar kun je alleen maar profijt van hebben!
Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt over rekentoetsen, zeker met de ophef over dat soort zaken in de media.
Maar, ik zou mij niet gelijk al zorgen maken. Vergeet niet dat ze je niet zomaar een toets geven, je wordt er echt wel op voorbereid door middel van oefeningen. Hoewel we allemaal hoofdrekenen gehad hebben op de basisschool, zijn er weinig mensen die het nu nog goed kunnen. Het is een kwestie van oefening. Ook zal het op het niveau van je opleiding zijn (MBO-3) én met een beetje mazzel zijn het opgaven die je ook in praktijk zult doen.
Als je bang bent dat het niet gaat lukken, vraag aan je docent om extra oefeningen en hulp. En in het ergste geval, een 6 is voldoende. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoi, ik heb hem net afgerond en het niveau is op 2f vergelijkbaar met eind groep 8 dus valt reuze mee.