Welke richting(en) moet je volgen om ambassadeur te worden ?

En met ambassadeur bedoel ik van een land. Als je misschien ook weet welke opleidingen daarbij horen en misschien ook of het voordelig is om een paar talen te kennen, of andere informatie, laat het mij alsjeblieft weten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (1)

Een specifieke studie-richting om ambassadeur te worden is er natuurlijk niet. Net zomin als een aparte opleiding bestaat om bijvoorbeeld minister-president te worden. Een ambassadeur

In de traditionele zin werkt een ambassadeur voor de staat, binnen het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Het Ministerie beslist wie er naar welk land gestuurd wordt en wat de richtlijnen voor elke ambassadeur zijn. In sommige landen zal men voornamelijk aan het werk zijn om informatie in te winnen en een goede verstandshouding staande te houden. In landen waar mogelijk conflicten plaatsvinden kan een ambassadeur zich met een gijzelings-situatie of ramp bezig moeten houden, om te zorgen dat de Nederlanders die daar in moeilijkheden zijn weer veilig thuiskomen

Toegevoegd na 3 minuten:
Excuus, ik vergat de rest van mijn antwoord.
Politicologie, economie, ontwikkelingssamenwerking, kennis van internationale betrekkingen, talenkennis en vooral veel buitenlandse en diplomatieke ervaring zijn van belang. Dit leer je alleen maar in de praktijk, door een carriere op te bouwen waarin al deze aspecten een rol spelen!