Mag mijn werkgever loon in houden? (studentenjob)

Ik heb vandaag van mijn huidige werkgever te horen gekregen dat ze mijn loon niet kunnen uitbetalen omdat ik zogezegd in het jaar teveel gewerkt heb. Nu heb ik tot nu toe nog maar 12 dagen gewerkt, maar heeft mijn werkgever van mijn weekendwerk wel al de andere dagen gereseveerd. Zover dat ik weet mag mijn huidige werkgever geen loon achter houden, ik heb er toch nog nooit van gehoord? Omdat ik zogezegd te veel gewerkt heb. Dit is uiteindelijk toch mijn probleem?

kan iemand mij helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het antwoord valt of staat met de afspraken die tussen jou en de werkgever gemaakt zijn en of deze door jou hard te maken zijn. Werk je "zwart" dan heb je weinig rechten waar je op kunt terugvallen. Heb je een arbeidsovereenkomst dan wordt het een ander verhaal. Heb jij overuren gemaakt ( meer dan contractueel afgesproken) en kun je bewijzen dat je aanwezig bent geweest en op verzoek van je werkgever dan moet hij gewoon uitbetalen. Misschien kun je iets specifieker zijn?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100