Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe word je Financieel Adviseur?

Volgend jaar ben ik klaar met de MBO 4 opleiding Salarisadministrateur. Ik wil later graag Financieel Adviseur worden en heb geen idee welke opleiding het best aansluit aangezien er geen specifieke opleiding bestaat.

Dus mijn vraag is welke opleiding een goeie basis vormt voor een baan als Financieel Adviseur en als er geen goeie opleiding bestaat welk leertraject goed is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
ronron1212
10 jaar geleden
Welke soort finacieel adviseur zo je willen worden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je zou op internet eens rond kunnen kijken met als zoektermen Register Financieel Adviseur (RFA). Dan ben je financieel-adviseur op hbo-niveau. Je hebt ze natuurlijk ook op andere niveaus'.

Als basis dien je dan een aantal Wft-modules te volgen (Wet financieel toezicht).
* Wft Basis
• Wft Consumptief krediet
• Wft Vermogen
• Wft Hypothecair krediet
• Wft Inkomen

De totale opleiding bestaat uit een opleidings/begeleidingstraject en een examentraject. Dit traject is als volgt ingericht:

• Opleidingen kennistoetsen Wft + casuïstiek
• Begeleiding portfolio-opbouw
• Examentraining voor de ‘Integrale opdracht’
• Begeleiding/coaching voor het ‘Criteriumgericht interview’


Als je alle Wft-modules in je bezit hebt en het Criteriumgerichte Interview (CGI) succesvol hebt afgerond, ontvangt je het officiële diploma 'Register Financieel Adviseur (RFA)' en kunt je worden opgenomen in het RFA-register.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor dei Wft-modules schijnt geen specifieke vooropleiding nodig te zijn maar is een opleiding op minimaal mbo-niveau wel gewenst. En die blijk je te hebben. Via internet zijn opleiders te vinden voor die modules maar ze zijn ook in zelfstudie te doen.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding