Ja dat mag. De bedrijfsarts geeft een advies. En je werkgever mag deze negeren.
Als je het er niet mee eens ben kun je een deskundigeadvies aanvragen bij het UWV.

Overigens dat men je nog een deel ziek laat staan na langdurig verzuim is iets wat vaker voorkomt. Herstel betekent namelijk dat je in staat bent voor een langere periode terug te keren in eigen werk en functie.

Je werkgever wil het risico uitsluiten dat je na een korte periode (Meen na 28 dagen) weer terugvalt en dan start je verzuimperiode weer van voren.