Wat zijn de kosten voor buitenlandsestage naar Canada?

Hallo,
Ik wil volgend jaar op buitenlandsestage naar Canada. Ik doe de opleiding voor verpleegkunde in het ziekenhuis. Ik weet niet wat mij dat ongeveer gaat kosten als ik of 12 of 18 weken weg ben. Ik weet dat ik moet zorgen voor een vliegticket, huisvesting (misschien tips?) en misschien ook inentingen?"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Inentingen heb je voor Canada niet nodig.

Voor wat betreft de kosten zul je toch echt meer informatie moeten geven.
In welke periode ga je, naar welke stad, welke regio ga je.
Wat voor een eisen stel je aan de accommodatie. Wil je een directe vlucht of mag het met tussenladingen.

Alle keuzes hebben weer een ander prijskaartje.
Zoek voor jezelf uit wat je wensen zijn en dan kun je gericht gaan kijken naar prijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de stage goed voorbereid win je van te voren al inlichtingen in bij de toekomstige stage verlener en de opleider waar je nu je opleiding volgt.
Normaal gebruikelijk is is dat je voor je stage arbeid een vergoeding krijgt dat als een soort zakgeld gezien kan worden. Het kan dus geen kwaad om zelf ook over een buffertje te beschikken om kosten op te vangen. Het prijspeil voor het directe levensonderhoud in Canada ligt over het algemeen 10 tot 15% lager dan in Nederland.

Soms is huisvesting inbegrepen doordat de stage verlener de faciliteiten daarvoor heeft, soms moet je zelf voor huisvesting zorgen.
Je opleider zou daar meer informatie over moeten kunnen geven.
De goedkoopste huisvesting is te realiseren door een kamer te delen met een mede stagiar(e). Over het algemeen is het in Canada niet al te moeilijk of duur om een tijdelijke huisvesting te vinden. (beetje afhankelijk van de plaats waar je je stage gaat doen).

De heen en terugreis zul je meestal zelf moeten betalen maar als je nu al weet welke periode je waar naar toe gaat kun je nu al een retourticket over deze periode boeken. Door een beetje rond te shoppen op internet kun je wellicht een heel voordelig retourticket scoren. Retouren mogen een langere tijd beslaan (tot wel een jaar) en afhankelijk van de gekozen route (vaker overstappen, langere reistijd) worden de prijzen lager. Een directe heen en terugvlucht (de kortste reistijd) is altijd het duurst.

Voor Canada zijn geen bijzondere inentingen nodig.