Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe weet ik of een traineeship iets voor mij is?

Ik heb een leuke traineeship gezien waarbij je wordt opgeleid tot een senior manager bij een nutsbedrijf. Dit traject duurt drie jaar. Het is een startersfunctie. Maar hoe weet ik of dit nu een goed idee is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Leg contact met het bedrijf en maak een inventarisatie. Bij een traineeship wordt er vaak veel van je gevraagd, ook van je privé. Ben je bereid hard te werken, meer dan 40 uur per week te maken, ben je stressbestendig en in goede gezondheid?

Sommige mensen stappen te ondoordacht in een traineeship en belanden in de problemen omdat ze bijv. zwanger worden, het niet kunnen combineren met een prive leven of het gewoonweg niet trekken. Soms met schulden tot gevolg, een bedrijf investeert namelijk grote sommen geld in je.

Een traineeship is goed voor je zakelijke carrière, maar kan een groot beslag op jou als persoon of identiteit leggen. Daarnaast moet je je afvragen wat jij echt belangrijk vindt. Wat telt voor jou nu echt: geld, macht, status, inkomen, duurzaamheid, goede work/life balans etc?

Een Traineeship is een survival of the fittest. Niet voor iedereen geschikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding