hoe weet ik of een traineeship iets voor mij is?

Ik heb een leuke traineeship gezien waarbij je wordt opgeleid tot een senior manager bij een nutsbedrijf. Dit traject duurt drie jaar. Het is een startersfunctie. Maar hoe weet ik of dit nu een goed idee is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Leg contact met het bedrijf en maak een inventarisatie. Bij een traineeship wordt er vaak veel van je gevraagd, ook van je privé. Ben je bereid hard te werken, meer dan 40 uur per week te maken, ben je stressbestendig en in goede gezondheid?

Sommige mensen stappen te ondoordacht in een traineeship en belanden in de problemen omdat ze bijv. zwanger worden, het niet kunnen combineren met een prive leven of het gewoonweg niet trekken. Soms met schulden tot gevolg, een bedrijf investeert namelijk grote sommen geld in je.

Een traineeship is goed voor je zakelijke carrière, maar kan een groot beslag op jou als persoon of identiteit leggen. Daarnaast moet je je afvragen wat jij echt belangrijk vindt. Wat telt voor jou nu echt: geld, macht, status, inkomen, duurzaamheid, goede work/life balans etc?

Een Traineeship is een survival of the fittest. Niet voor iedereen geschikt.