Proefplaatsing via UWV wat zijn de voorwaarden?

Mijn ww loopt bijna af over 2 weken, kan ik dan nog aanspraak maken op een proefplaatsing van 3 maanden 'gratis' op proef bij een werkgever?
Ik ben in twijfel omdat ik officieel dus nog maar 2 weken ww heb. En deze constructie is met behoud van mijn huidige uitkering

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Beste Geenantwoord,

Ook als je WW-uitkering bijna afloopt kun je een proefplaatsing aanvragen. Dit leidt echter niet tot verlenging van de WW. De WW zal in dit geval dus tijdens de proefplaatsing aflopen.

Actuele informatie over de proefplaatsing vind je hier: http://bit.ly/QefCgB .

Mogelijk heb je na afloop van je WW wel recht op een Bijstandsuitkering van de gemeente.

Met vriendelijke groet,

Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare