Als ik een personeelhandboek voor gezien teken zitten er dan consequenties voor mij aan vast? Er staan een aantal zaken in waar ik het niet mee ben

Mijn werkgever wil dat ik een personeelhandboek voor akkoord teken, aangezien ik het met een aantal punten niet eens ben wil ik (mits dit gewijzigd word) niet tekenen voor akkoord. Maar als ik nu teken voor gelezen/gezien zitten daar nog adertje onder het gras?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

Als je tekent voor gezien, dan teken je alleen voor het feit dat je het gelezen hebt, je kunt er wel bij zetten dat je het met punt x en punt y niet eens bent, maar echt nodig is dit niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let wel: in de vraag is sprake van 'gezien' in de toelichting van 'akkoord'.
Dat Is Een Groot Verschil!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je tekent dus alleen voor gezien, als er akkoord staat, teken je niet. Daar was mijn antwoord op gebaseerd, maar bedankt Adrie.
ronron1212
11 jaar geleden
als je niet tejend zal je waarschijnlijk niet accepteren en dan heb je een probleem je werkgver bepaald wat hij daar in bepaald mits binnen de rgels.
Vaak wordt in een individuele arbeidsovereenkomst verwezen naar het personeelshandboek. Door ondertekening van de arbeidsovereenkomst gaan de bepalingen in het peroneelshandboek deel uitmaken van de arbeidsovereenkomst.

Tekenen voor "gezien" wil zeggen dat je er kennis van genomen hebt.

Ga er maar vanuit dat bepalingen in het handboek niet gewijzigd zullen worden omdat jij dit graag wilt. Zo'n handboek is tot stand gekomen door de werkgever en in overleg met een delegatie van werknemers of de ondernemingsraad. Het zorgt voor duidelijkheid voor ieder personeelslid en voorkomt een bonte waaier aan allerlei individuele afspraken.
Computoon
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
++
Als je niet tekent betekend dat voor jou dat je je niet houdt aan je arbeidscontract. In een handboek voor personeel staan gedragsregels, die nooit mogen afwijken van de wet en de CAO.
Jij trekt dus aan het kortste eind, jouw werkgever zal het handboek al dit getoetst is aan de wet en de CAO niet wijzigen omdat jij het er niet mee eens bent.
Werken is een kwestie van geven en nemen, jij geeft arbeid, jij krijgt daarvoor betaald. Maar je kunt niet zomaar een handboek aanvechten. Je tekent een contract en dan ben je akkoord. En verder moet je blij zijn dat je een baan hebt!