Moet je de maanden in een cv vermelden?

Als je in een cv zet dat je van dan tot dan hebt gewerkt bij X. Moet je dan de maanden erbij vermelden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik doe het zelf niet (ik weet het ook niet allemaal meer), maar dat is een keuze die je maakt. In ieder geval doe alles hetzelfde. Dus niet
Baan 1: maart 2001 t/m september 2005
Baan 2: 2005 t/m 2008 Maar dat lijkt me logisch. Ook een folderwijk van toen je 15 was, is niet interessant tenzij je 17 bent ofzo. Ik heb zelf heel wat baantjes gehad.
Folders, AH veenendaal, EDAH veenendaal, Restaurant, V&D, AH rhenen, AH renkum (Fulltime), Ouwehands dierenpark horeca, AH amersfoort, Aldi Amersfoort, Beveiliging. Op mijn CV heb ik alleen AH Renkum, AH amersfoort, Aldi en beveiliging staan. (Ook omdat ik bij ouwehand, een middelvinger naar een klant heb opgestoken, en ik wil niet dat dit verteld word aan een "nieuwe" werkgever.

Het beste antwoord

Daar zijn geen vaste regels voor. Wel is het zo dat als je jonger bent dat dat makkelijker gaat. Je weet zelf nog wel wanneer je begonnen bent misschien als het een paar jaar geleden is. Maar als je straks 50 bent, weet je dan nog in welke maand je 30 jaar geleden ergens begonnen bent?

Vooral voor de aansluiting op je studie en de overlap van banen kan het handig zijn om maanden op te nemen. Maar het kan ook in je nadeel werken. Als je bijvoorbeeld gestudeerd hebt vanaf augustus 2007 tot en met januari 2012 dan zou ik de maanden erbij zetten. Anders denken ze dat je 5 jaar over een 4 jarige studie hebt gedaan. Als je je diploma in december 2011 hebt gehaald kun je weer volstaan met de periode 2007-2011. Je liegt niet, maar het lijkt dan net of je 'gewoon' in 4 jaar je diploma hebt gehaald.

Voor werkt geldt eigenlijk hetzelfde. Als je een jaar werkloos bent geweest, bijvoorbeeld vanaf juni 2008 tot juni 2009 dan kun je dat op je cv zetten. Maar als je het zo doet:

bedrijf A = 2006 - 2008
bedrijf B = 2009 - heden

Dan zit er geen gat in je cv maar je blijft wel eerlijk. In zo'n geval zou ik geen maanden toevoegen. In andere gevallen kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje wel voor je reactie! Helemaal duidelijk nu !:)

Andere antwoorden (1)

Het is wel het beste. Als ik ergens voor het eerst komt, noteer ik dat altijd wel op een blog, twitter of facebook. Als ik dan een CV moet maken, dan kijk ik via deze social media terug in de tijd en weet ik zelfs de exacte datum.

Als u een maand niet weet, zullen ze er vast geen probleem van maken. Probeer desnoods te gokken, of vraag uw baas. Staat waarschijnlijk wel in het systeem.