Wat is in het voortgezet onderwijs de normale loonstijging per jaar?

Krijgt een docent automatisch elk jaar loonsverhoging?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van je inschaling. Als docent wordt je geplaatst in een bepaalde loonschaal met een bijbehorende trede. In welke schaal je terechtkomt hangt af van het niveau van de functie, op welke trede je terecht komt is afhankelijk van je ervaring (in jaren). Een schaal bestaat meestal uit 10 tot 12 treden.

In je CAO staat alles wat je hiervoor nodig hebt, inclusief de verschillende loonschalen die gelden. Stel bijvoorbeeld dat je per 1 januari in schaal 'leraar functie LB' op de 4e trede bent ingeschaald. Je fulltimesalaris is dan 2641 euro bruto. Een jaar later ga je naar trede 5 en dan wordt je salaris 2721 euro. Weer een jaar later bij trede 6 kom je op 2829 euro. Er zit in deze cao periode geen cao stijging in voor alle medewerkers. Stel dus dat je in 2012 al op het maximum van deze schaal zit (3739 euro), dan krijg je er in 2013 en 2014 niets bij.

Als er in een volgende CAO afspraken gemaakt worden over een algemene loonstijging van bijvoorbeeld 1%, dan krijg je (ook als je in de top van je schaal zit) er natuurlijk wel 1% bij. De schalen worden daarop aangepast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

loonstijgingen zijn niet elk jaar die worden meestal in de cao onderhandelingen bepaald.