Kan ik van een LA 15 schaal naar een LB 13 schaal in het basisonderwijs?

Ik ben sinds aug '12 ingedeeld in een LB salarisschaal.
Nu zag ik op mijn loonstrook dat mijn functieschaal van 15 naar 13 is gegaan, mag dit zomaar. Ik hoor toch van LA 15 naar LB 15 te gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag het je bestuur die kan het voor je uitzoeken

Antwoorden (1)

LB (senior) is een hogere schaal op zich. De uitloop (anciënniteiten) in die schaal lopen langer door dan in de LA-schaal.
In veel (semi)overheidssectoren is het zo, dat wanneer je naar een hogere schaal promoveert in het eerste jaar qua salaris op het vergelijkende bedrag of hoger moet uitkomen dan in je vorige schaal het geval was. In die hogere schaal hoort ongeveer hetzelfde bedrag bij bijvoorbeeld trede 7, terwijl dat in de lagere schaal hoort bij trede 9.
Dus wat je moet doen is de salarissen van beide schalen vergelijken om te zien of dat wel klopt. Als het goed is, heb je ongeveer hetzelfde salaris of iets meer.
(Ik heb zelf nog even gekeken bij de salarisschalen basisonderwijs en als ik anc. 15 in je vorig schaal vergelijk komt dat ongeveer overeen met anc. 13 in je nieuwe schaal. Je gaat er bruto Euro 80,- op vooruit.

Kijk in bijgaande bron op pdf-document: bij salaris_po_01012011.pdf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt als een bus. Doorgaans is het dus zo dat je je oude salaris naast de nieuwe schaal legt, en dan is de eerstvolgende schaal die hoger is dan je oude salaris je nieuwe schaal.