Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor gevolgen heeft het om meerdere masters te doen aan de universiteit?

Ik ben momenteel druk bezig met mijn studiekeuze. Mijn bachelor wordt Rechtsgeleerdheid (academisch). De masters die daarbij aansluiten lopen erg uiteen, en het liefst zou ik er meer dan één afronden (bijv. Jeugdrecht en Sociaal Recht en Sociale Politiek). Vaag hoorde ik dat het beter is slechts één master te doen. Mijn vraag is dus: welke gevolgen brengt het afronden een volgende master met zich mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De kosten vooral. Je eerste master is het collegegeld van 1771,- maar voor je tweede master betaal je zo'n 13.000,-
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat Kitten zegt, klopt. Ervan uitgaande dat de regels tegen die tijd nog steeds hetzelfde zijn als nu kun je wel tegelijkertijd aan twee masters beginnen om zo de hogere kosten voor de tweede master te omzeilen. In de huidige situatie heb je een jaar uitloop voor je master voordat je de langstudeerboete krijgt. Als je dus tegelijk aan twee masters begint en deze ook tegelijk afrondt in die twee jaar, krijg je geen boete en geen extra kosten voor de tweede master.

Maar aangezien je nu pas aan je bachelor gaat beginnen, zou ik eerst dat maar eens doen en later kijken hoe de regels tegen die tijd zijn en welke master(s) je dan het leukst vindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding