Is het in elke sector verplicht om de uren die een werknemer op zondag werkt dubbel uit te betalen?

Ik werk zelf op zondag en ik heb nu voor het eerst mijn salaris gekregen, maar het is niet het dubbele van wat ik zou krijgen als ik gewoon door de week werk, moet dit wel? Mijn werk valt onder de horeca-cao.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Helaas geldt die toeslagregeling niet voor de horeca:
http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/80816-werken-op-zondag-rechten-en-plichten.html
Pieter2011
11 jaar geleden
nee dat is niet in elke sector verplicht,als je in de horeca of ziekenhuis werkt,dan weet je bij voorbaat al dat je soms in het weekend moet werken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat zeker niet het geval je diensten zijn gepland en kunnen in een weekend vallen.
11 jaar geleden
In de Horeca CAO zijn geen extra toeslagen, zoals zondagstoeslag, nachttoeslag en consignatietoeslag, opgenomen. Er is alleen nog sprake van feestdagentoeslag als een werknemer op een feestdag werkt en een vakantietoeslag van 8%.

De zondagstoeslag is komen te vervallen per 1 januari 2003. Er is wel een overgangsregeling getroffen voor alle werknemers die in dienst zijn gekomen voor 30 juni 2002 en nog steeds werkzaam zijn bij dezelfde werkgever. Voor alle werknemers die in dienst zijn gekomen vanaf 1 januari 2003 of later is het recht op de zondagtoeslag komen te vervallen.

De nachttoeslag en consignatietoeslag (aanwezigheidstoeslag) zijn niet meer opgenomen in de Horeca CAO sinds 1 juli 2005. Hiervoor is geen overgangsregeling getroffen. Als vervanging voor de consignatietoeslag is er een regeling arbeidstijden en beloning bij aanwezigheidsdiensten opgenomen in de Horeca CAO.
Computoon