hoeveel mag ik bijverdienen? Ik ben 16,mijn alleenstaande moeder krijgt uitkering. Zou mijn bij verdienen effect hebben op mijn moeders uitkering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Dat bedrag ligt gigantisch hoog. Volgens mij bij zo'n beetje 1000 euro per maand. Het verschilt wel per situatie inderdaad, ik heb zelf de belastingdienst gebeld om het voor mezelf uit te zoeken. Maar voordat je aan het limiet bent, heb je al heel wat gewerkt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag werd al eerder gesteld. Zie de link
Je mag in ieder geval tot 827 euro per maand bijverdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Inekevi :)
Je mag zoveel bijverdienen als je wilt. Dat heeft gelukkig geen effect meer op de uitkering van je moeder.

Die huishoudinkomenstoets is nu nog wel van kracht, maar wordt met terugwerkende kracht per 1 januari afgeschaft.
De wet moet nog door door Tweede en eerste Kamer worden behandeld en vastgesteld, maar het ministerie adviseert gemeenten om hierop alvast vooruit te lopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh what a relief .... bedankt Toerist :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel rekening houden met de kinderbijslag
Op de site van de svb staat wat je mag verdienen zonder dat het effect heeft op de kinderbijslag
De uitkering van je moeder komt niet in gevaar. Een kind t/m 15 mag onbeperkt bijverdienen. Voor 16- en 17-jarigen ligt het anders. Voo hen geldt: Als je meer dan € 1240 netto per kwartaal verdient (€ 310 per maand) verliest je moeder de kinderbijslag. In de zomer mag echter € 1300 extra worden verdiend.

NB: als je inkomsten hoger zijn dan € 800 per kwartaal en lager dan € 1240 gaat de kinderbijslag niet verloren. Maar de inkomsten moeten dan wel aan de SVB worden doorgegeven.

Op de site van de SVB is een handige module te vinden hoeveel er mag worden bijverdiend. Zie: http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/levensloop/hoeveel_bijverdienen/bepaal_zelf_wat_uw_kind_mag_bijverdienen/
fisbel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt :)