Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je ook met een hbo-opleiding in de kinder- en jeugdpsychiatrie werken?

Zo ja welke opleidingen en aan welke functies moet ik dan denken? Zelf zat ik al te zoeken bij instellingen als Mediant en Accare die daar op gericht zijn, maar hier kan ik geen informatie over vinden.

Toegevoegd na 1 uur:
Het liefste zou ik trainingen of therapieën willen geven, of als behandelaar willen werken tussen client en bijvoorbeeld de ouders.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja. Als je spciaal pedagogische hulpverlening gaat doen kun je groepsleiding worden op een leefgroep.

Maatschappelijk werk, voor ouderbegeleiding.

Psycho motore therapie kun je doen.

Pedagogiek voor op de leefgroep.

Mogelijkheden genoeg!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sociaal pedagogische hulpvetlening, sph.
Spelfoutje...
Er zijn veel verschillende functies, ook op HBO niveau. sociaal pedagogisch hulpverlener, (ortho)pedagoog, creatief therapeut, maatschappelijk werker, verpleegkundige. Kijk ook eens op de website www.youchooz.nl waar alle mogelijke beroepen en opleidingen binnen zorg & welzijn worden omschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste zou ik dan denken aan pedagogisch medewerkster in een kliniek waar kinderen dag en nacht worden behandeld. Een leefgroep dus. Je voert dan met je collega's de behandelplannen uit van de psychiater en ortho pedagogen. Begeleiding en observatie, verslaglegging e.d. zijn dan belangrijke onderdelen van je werk. Net zo goed als het contact met de ouders.

Je zou ook kunnen denken aan pedagogisch medewerkster in een kinderziekenhuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding