Wanneer je invaller bent op basisscholen, hoeveel uur word je dan per dag betaald?

Toegevoegd na 1 dag:
Extra toelichting:
Ik werk op oproep basis. Dit betekent dat er geen vaste werk dagen zijn. Nu ben ik benieuwd hoeveel uren je betaald wordt. Dagelijks heb je natuurlijk lesuren, maar ook voorbereidingswerkzaamheden en nakijk uren. Graag wil ik weten hoe dit alles voor een invaller berekend wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een extra toelichting toegevoegd.
Oproep contract, dus geen uren op papier. Iedere dag beschikbaar, maar niet altijd iedere dag werk.
Indien u mij kunt vertellen wat mijn rechten zijn, dan hoor ik dat graag!

Het beste antwoord

Een werkdag op een basisschool telt 8 uur. Daarin zijn begrepen de voorbereidingen, het nakijkwerk, de vergaderingen, ouderavonden enz.

Heel wat jaartjes geleden heb ik ook veel invalwerk gedaan op de basisschool.
Toen was het zo dat ik per dag werd uitbetaald.
Ik kreeg een dagvergoeding, er werd niet gekeken hoeveel uren ik daadwerkelijk op school aanwezig was. De woensdag was een evenredig daarvan.
Dat salaris lag wat lager dan dat van het vaste personeel, want ik hoefde niet naar de vergaderingen, ouderavonden ect.
Hoewel ik wel naar de ouderavonden ging, omdat mijn kinderen er op school zaten, maar dat terzijde.

ik weet niet of dat nu nog zo is geregeld, maar het zou me niks verbazen als dat wel zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor dit antwoord.

Andere antwoorden (2)

Ik denk van 8.30-12.00 en van 13.00-15.00 uur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tijden dat je op school aanwezig dient te zijn moeten betaald worden.

Het voorbereidend werk dient direct voor aanvang van de les te geschieden (daarom dienen leerkrachten tenminste een kwartier voor aanvang van de les op school aanwezig te zijn), al de overige tijd wordt in overleg met de directie bepaald.