Als ik juridisch studeer op het HBO kan ik dan ook in het buitenland werken?

İk wil graag een advocaat worden maar ik wil wel later in het buitenland wonen in een zonnig land. Kan ik dan ook advocaat zijn in die land waar ik later ga wonen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Met een HBO rechten ben je geen advocaat. Om advocaat te worden, moet je een universitaire opleiding volgen. Om toegelaten te worden tot een rechtenopleiding aan de universiteit, moet je in het bezit zijn van een: · vwo-diploma, alle profielen · vwo-diploma oude stijl · soms met een hbo-(propedeuse)diploma (universiteiten kunnen eventueel aanvullende eisen stellen) http://www.ikwiladvocaatworden.nl/item.html&objID=7999 Als je dan eindelijk advocaat bent, kun je werken in een ander land binnen Europa. Binnen de Europese Economische Ruimte (EER) heeft u als Nederlander geen werkvergunning nodig. Dit geldt ook voor Zwitserland. De EER bestaat uit de landen van de Europese Unie, plus IJsland, Liechtenstein en Noorwegen. Dus begin maar meteen alsvast Italiaans en/of Spaans te leren...

Om advocaat te worden heb je een studie op universitair niveau nodig en HBO voldoet daar niet aan. Je hebt dan wel je bachelor behaald maar zult dan toch eerst je studie aan de universiteit moeten afmaken. En omdat je toch naar het buitenland wilt gaan maak je je studie dan in dat land waar je voorkeur naar uitgaat geheel of gedeeltelijk af. Want er gelden natuurlijk wel regels voor studeren in het buitenland. Het kan namelijk zijn dat je toch in Nederland moet afstuderen. Hoe dat precies zit kun je aan je decaan op het HBO vragen en anders kun je dat zo op een willekeurige universiteit navragen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100