Zoekopdracht banensite MBO of HBO?

Als ik zoek op functies vul ik dan MBO niveau in wat mijn eigenlijke opleidingsniveau is (behalve dan een nog behaalde propedeuse) of HBO niveau aangezien ik met 18 jaar werkervaring inmiddels een HBO werk-/denkniveau heb bereikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

HBO.

Ik zit zelf regelmatig in sollicitatie commissies, en werk/denk nivo zijn belangrijker dan vooropleiding, zeker als je al langer werkt.

Let wel: Je CV moet duidelijk inzicht geven waarom je op HBO functie solliciteerd. Als je 10 jaar in een garage hebt gewerkt en niet verder bent gekomen dan monteurs assistent dan is die werervaring niet relevant. Als je aan het einde gewoon de hele keten van garages runde is het wel duidelijk waarom je niet als monteur solliciteerd.

Tip1 : Laat je CV door iemand die je vertrouwd doorlezen & bewerken
Tip2 : Laat je sollicitatiebrief door een vertrouwd persoon doorlezen & bewerken
Tip3 : Lees je in in het bedrijf waar je solliciteert & weet precies waar de functie over gaat voor je solliciteert
Tip4 : Stuur je brief nooit per email, tenzij je op een IT functie solliciteert. Bel het bedrijf de dag dat je de brief wilt sturen. Zorg ervoor dat je de brief in een A4 envelop verstuurt.
Tip5: Haal ALLE spelfouten uit je brief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zoek op beide en solliciteer ook op beiden.. ik heb MBO, en werk op HBO nivo..sommige MBO banen zij eigenlijk HBO banen en andersom.. het is maar net wat er wordt gevraagd aan werkzaamheden...