Hoeveel geld kun je vragen als iemand je een rol aanbiedt op een voorlichtings-dvd?

Bijvoorbeeld als sportinstructeur op een fitness-dvd? Wat is een normale geldsom voor zoiets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je sportinstructeur van beroep bent, die DVD is alleen voor de Nederlandse markt, en het kost je 2 dagen werk, dan zal je zoiets 1000 tot 1500 Euro opleveren.

Maar eigenlijk is dat ook maar een gok. Zoiets is van heel veel dingen afhankelijk. Naast bovengenoemde zaken (je vakkennis, tijd, en doel van de DVD) zijn er veel meer zaken die bepalen wat je er voor kunt vragen.

Heb je zoiets al eens vaker gedaan? Heb je enige bekendheid bij het publiek als sportinstructeur? Wat wordt de oplage van die DVD? Is het echt voorlichting, of ook reclame? Hoe groot is het bedrijf wat er achter zit? Moet je veel voorbereidend werk doen? (b.v. het samenstellen van de oefeningen). Heb je veel ervaring, en/of heb jij bepaalde kennis over fitness, die andere sportinstructeurs niet hebben?

Je zult gewoon moeten onderhandelen, en vooraf voor jezelf een minimum moeten bepalen, wat je er voor wilt hebben. De truc is om erachter te komen of ze per se jou willen hebben, of dat er nog 10 andere instructeurs in de coulissen staan, die het voor een boekenbon of een fles wijn willen doen.

In het 1e geval kun je scherp onderhandelen en er een leuk bedrag uitslepen. In het 2e geval moet je snel toehappen, als je het tenminste leuk vindt om op een DVD te staan, en van wijn drinken en lezen houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van hoe lang je bezig bent.