Wat wordt er bedoelt met zondagmedewerker?

In mijn nieuwe contract bij de Plus supermarkt staat dat ik aangenomen ben in de functie van zondagmedewerker volgens de CAO voor het levensmiddelenbedrijf.

Wat houdt dit precies in? Ik werk namelijk nooit op zondag, altijd doordeweeks en op de zaterdagen.

(Het betreft hier trouwens een contractverlenging geen nieuw contract, weet niet of dit relevant is?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat ze verwachten dat je volgens je nieuwe contract ook op zondag ingezet gaat worden, er zijn hoe langer hoe meer winkels open op zondag.
Dus voor je tekent, bel degene die het contract opgesteld heeft en vraag wat er bedoeld wordt.
anneliez
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Dan ben ik bang dat er niets meer aan te doen is. Is misschien een harde les. Volgende keer opletten als je weer met zoiets te maken krijgt. Eerst lezen, en begrijpen watje leest, neem het mee naar huis om het rustig te lezen.
Maar ja dit is allemaal achteraf, en geen verwijt naar jou toe. Gebeurt je vast geen 2de keer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer een les voor de volgende keer.

Andere antwoorden (2)

Mochten je ze in de toekomst nodig hebben om op zondag te werken, kan je dat niet weigeren. Het staat nu in je contract.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij houdt dat in dat ze je altijd kunnen vragen om op zondag te werken. Waarschijnlijk mag dat niet altijd. Het heeft er dan waarschijnlijk ook mee te maken dat je op de zondag 1,5 of 2 keer zoveel betaald krijgt dan op een doordeweekse of een zaterdag.