Thuiswerken door e-mails te beantwoorden. Werkt dat?

Ik zie diverse sites waar je een startpakket moet aanschaffen (dit kost dus geld) om vanuit thuis te werken. Ze vertellen dan dat je vele euro's per dag/week/maand kunt verdienen door e-mails te beantwoorden. Met een paar mails per dag verdien je al meer dan normaal bij een baas.
Hoe werkt dit? En levert het echt zo veel op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Bedenk voordat je ergens geld instopt altijd: als de werkgever te weinig vertrouwen heeft in de winstgevendheid van deze activiteit om er geld in te investeren, waarom zou ik dat vertrouwen dan wel hebben?

Met andere woorden, als er zoveel geld te verdienen valt met het beantwoorden van e-mails, dan heeft de werkgever/opdrachtgever jouw geld helemaal niet nodig. Dan investeert hij zelf in zo'n startpakket om zijn werknemers/opdrachtnemers aan de slag te laten gaan, waarna hij door een marge te pakken van de opbrengst vanzelf geld gaat verdienen.

Als je zelf moet betalen voor je 'startpakket', dan weet je direct dat het beantwoorden van e-mails blijkbaar niet de winstgevende activiteit is. De winstgevende activiteit is het verkopen van 'startpakketten'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Per definitie: ALLEMAAL oplichterij.
Niet intrappen.

Toegevoegd op 06-06-2009 17:56:53
Nogmaals, niet doen, lees de link:
14 jaar geleden
Het startpakket wat je koopt is een word-document. Daarin staat dat je datzelfde document moet weer verkopen.

Je begint bijvoorbeeld een site met het verzoek te mailen als mensen het startpakket willen hebben. Jij 'verwerkt' dan de mail door je rekeningnummer te geven voor de betaling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet al het thuiswerk zal oplichterij zijn. Maar als ze je beloven dat je bijvoorbeeld per maand 3000 Euro verdient met hier en daar wat mails beantwoorden, dan kun je er vanuit gaan dat er iets niet klopt.

Ik denk dat je altijd goed moet opletten met welk bedrijf je te maken hebt, voor je hiermee aan de slag gaat. Zoek informatie op, zorg dat je de mensen hierachter ook daadwerkelijk spreekt en teken niet zomaar een contract voor je zeker bent dat het allemaal te vertrouwen in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn motto is altijd: Als iets te mooi klinkt om waar te zijn... dan is dat vaak zo.

Op internet zijn veel piramyde-achtige constructies te vinden, op de rand van het legale, gouden bergen maar kille realiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het meestal niet waar. Verder geldt als gouden regel voor ALLE thuiswerk : als je moet investéren om het e mogen doen, dan moet je er niet aan beginnen. Dan weet je al precies waar hun winst hem in zit ; al die mensen die zich gouden bergen laten beloven, en vervolgens zelf geld er in stoppen. Als ze echt personeel nodig hebben, betalen ze je vanaf de eerste klus.

Overigens is thuiswerk zelden of nooit lucratief ; het werk groeit je in no time boven het hoofd en de verdiensten zijn minimaal. Met de meeste baantjes mag je blij zijn als je drie ,vier euro per uur haalt. Maar wel thuis in je eigen omgeving desnoods voor de televisie, dat dan weer wel. Enveloppen vouwen, labels uitdrukken, stickers plakken, brievenin enveloppen doen,dat werk.

Alleen in de sexindustrie zou je van huis uit nog wel een leuk centje kunnen bijverdienen. Maar pas ook daar op ; in de praktijk kom je nooit aan die 200 smsjes beantwoorden per uur, hoe snel je ook typt.

Maar dit is pure oplichterij.