Hoeveel verdient een bedelaar gemiddeld per maand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hopelijk niet meer dan mij want anders ga ik nu bedelaar worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interssante vraag:-)

Het beste antwoord

"De gemeente Rotterdam is een campagne begonnen om het geven van geld aan bedelaars te ontmoedigen. Winkel- en uitgaanspubliek in het centrum van de Maasstad krijgen kaartjes uitgereikt met argumenten tegen giften.

Op het kaartje staat de tekst: 'Wist u dat bedelaars tussen de 90 en 150 euro per dag ophalen, en dat ze een uitkering krijgen van 500 tot 600 euro per maand?' De gemeente wijst er ook op dat bedelaars het geld meestal niet gebruiken voor een warme slaapplaats, maar om er alcohol of drugs voor te kopen of het te vergokken.

Overigens geldt in Rotterdam al sinds 2003 een bedelverbod, maar dat wordt door menig dakloze overtreden."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor dit zinnige antwoord, met bron!

Andere antwoorden (5)

Hij/zij verdient niets.
Wat hij/zij krijgt hangt er denk ik vanaf op welke plek die staat, hoe zielig hij zich kan voordoen en de gulgevendheid van de personen die langskomen.
Ik denk persoonlijk dat ik mijn baan er niet voor zou opzeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net genoeg om rond te komen en te weinig om iets aan de kant te zetten...

Het zal variëren per bedelaar... Ziet hij er toch een beetje charmant uit dan zal hij meer ophalen dan zijn collega die er minder florissant uitziet (dan kun je nog gaan debatteren over wat dan nu wel en wat nu niet florissant is)

(Ik kan dit antwoord toch wel zo laten staan, zonder dat ik een dom willekeurig aantal euros ga noemen, zoals ik denk 150 euro per maand minstens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook zijn veel daklozen rijke zakenlui geweest die het drukke leventje achter zich lieten. Vaak lieten zij hun vrouw en kinderen achter. Een zwerver kan dus ook lekker rentenieren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al schuift het behoorlijk, het is een ongelooflijke klote-baan... zie dit interessante artikel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
interessant stuk. maar een paar uurtjes jezelf voordoen als zwerver is anders dan er werkelijk eentje zijn lijkt mij.
overigens kan je er niet omheen dat het vaak verslavingsproblematiek is dat hun dakloos heeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eltigre het stuk is voornamelijk interessant omdat het 't gevoel erbij weergeeft. Het geeft een aardige indruk, maar zegt niets over een 'jaarsalaris' bijvoorbeeld. Ik ben het niet geheel met je eens dat het voornamelijk verslavingsproblematiek is. De meest voorkomende redenen zijn financiële problemen, relatieproblemen EN verslaving. Veel voorkomende oorzaken:
Schulden door te hoge woonlasten
Huurachterstand/huisuitzetting
Brand
Uit huis gezet worden na ruzie met partner of ouder(s)
Van huis weggelopen
Op de vlucht zijn voor iets of iemand
Echtscheiding of verbroken relaties Er wordt gezegd dat iedereen het kan overkomen. En wanneer ik zo naar de maatschappij kijk waar alles nauw aan elkaar verbonden is, geloof ik dat ook wel. De baan die je nu hebt kun je morgen kwijtraken, je huis een maand later en als je dan ook nog eens schulden hebt... En van alle stress die hierbij komt kijken kun je dan vervolgens ook weer aan de drugs of alcohol raken. Dus je kunt de verslaving ook omkeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke zo kan je het ook zien
ik ben ook niet te beroerd wat te geven. maar toch schiet bij mij wel een gedachte er doorheen van "geef ik diegene nou geld voor drugs" ik woon in amsterdam vlakbij het kantoor van ilse media. daar zit ook een soort van daklozen opvang. dat houdt dus wel in dat hier in de buurt veel daklozen rondzwerven. vaak zijn ze dronken. ongetwijfeld zullen ze wel problemen hebben gehad maar als ik een fiets "te koop" aangeboden krijg van 1 van die gasten en hij staat een week daarna bij ah voor de deur te bedelen dan krijgt hij niks van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad moeilijk, je weet niet waar de eurootjes naartoe gaan. Er staat bij de AH waar ik vaak kom ook altijd een zwerver met een straatkrant. Ik geef hem nog wel eens een broodje o.i.d. Hij is me hier altijd erg dankbaar voor. En ach, een mens moet toch ook eten nietwaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja inderdaad een mens moet eten.
dus niet high worden van drugs
niet dronken worden en de gehele maag inhoud uitkotsen.
maar wel een goeie tip, ik heb soms wel te doen met die mensen. dan koop ik wel een broodje voor ze ofzo (als ik tog bij de ah ben)
Geld ligt op straat is het gezegde, zo schijnen er tussen de bedelaars multimiljonairs maar ook echt ontspoorde psychiatrische patienten te zitten. Een beetje creatieve bedelaar kan dagelijks veel ophalen maar de echt "gestoorden" komen bijna om van de honger. Het is overigens wel zo dat binnen het bedelaarsschap een soort hierarchie bestaat en dat ook binnen die groep wel degelijk op elkaar gelet wordt. Neemt niet weg dat het onzin is om niet te geven. Geef gewoon altijd wat aan die mensen. Er is niemand die echt vrijwillig voor dit pad gekozen heeft. En hoe dun is de lijn dat je er zelf terecht komt? Dunner dan je denkt....