Zijn er nog meer beroepen waar veel geld wordt betaald aan de ex-werkgever bij een transfer?

Bij profvoetballen is het gewoon dat bij overgang van de werknemer naar een nieuwe werkgever veel geld wordt betaald aan de oude werkgever. Zijn er meer beroepen waar dat gewoon is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het gebeurt ook wel bij de televisiepresentatoren en bij de radio DJ's. Daar wordt het afkoop of schadevergoeding genoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alle beroepen in de topsport. Ik wil ze trouwens geen slaven noemen, ze verdienen absurd veel geld. Dat kan je van slaven niet zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lopende contracten (voor bepaalde tijd) afgekocht worden is vrij normaal. Of daar veel geld voor betaald wordt is nogal subjectief.
Dat in de voetbalwereld de afkoopsommen vaak belachelijk hoog zijn ben ik met je eens.