Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je gaat solliciteren hoe kun je dan het beste vertellen dat je bij je vorige werkgever met onenigheid met de manager bent weggegaan?

Toegevoegd na 7 uur:
Onze karakters botsten te veel. Hij misbruikte ook zijn macht om mij te kleineren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
887

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

eerlijk zijn! Het hoeft helemaal niet een minpunt te zijn: als werkgever zie ik dat vooral als een mogelijkheid om meer te weten te komen over jouw persoonlijke normen en waarden! Je geeft hiermee namelijk aan waar jouw grenzen liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De waarheid vertellen! En niet er om heen draaien. Ik weet niet wat voor een onenigheid je had, maar je moet er goed met je manager over praten! Misschien kan je er zelfs over onderhandelen! Als je voor iets heel raars daar bent opgestapt, omdat je bijvoorbeeld je zin niet kreeg of een meningsverschil had zou ik er niet over beginnen als ik jou was. Want dat is wel kinderachtig! En de volgende werkgever denkt dan: "Als hij iets niet wil, loopt hij gelijk weg! Die wil ik niet als werknemer hebben!"

Toegevoegd na 1 dag:
Dan moet je eerlijk zijn en direct. Als hij zijn macht gebruikt moet je dat niet pikken! Dat mag ook helemaal niet! Je moet gewoon eerlijk zijn en zeggen wat er is gebeurd. En als jullie karakters, bij je nieuwe baas, ook botsen, moet je hier een oplossing voor zoeken! Met elkaar erover praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort en to the point.

Dit zijn van die dingen waar je nieuwe werkgever toch vroeg of laat achter komt. Je kunt het dus beter zélf vertellen dan dat je nieuwe werkgever het idee krijgt dat je wat te verbergen hebt. Maar er al te lang over uitwijden is ook niet goed, voordat je er erg in hebt ben je dan je vorige werkgever aan het afkraken, en denkt de nieuwe werkgever: praat hij over een jaar zo over mij?

Wat ik ooit heb gedaan: toen ik de gegevens van mijn vorige werkgevers doorgaf zodat de nieuwe werkgever daar over mij kon informeren, vertelde ik heel kort en zakelijk dat ik bij één van die werkgevers op een minder leuke manier was weggegaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om niet al te veel uit te hoeven wijden zou ik het houden op een onverenigbaar verschil van mening. Er kan natuurlijk wel wat uitgebreider gevraagd worden maar probeer een klachten en afkraak sessie te vermijden door het kort en krachtig te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding