Geldt een inrijverbod voor vrachtauto's ook voor touringcars?

In onze straat staat het bekende inrijverbod-bord voor vrachtauto's, touringcars trekken zich hier niets van aan, is dat terecht??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.8K
Antoni
8 jaar geleden
Het is niet handig om in de toelichting een vraag te stellen die helemaal tegenovergesteld is aan de hoofdvraag. Nu krijg je "Nee" en "Ja" als antwoorden, en beide antwoorden zijn correct, afhankelijk van welke van jouw twee vragen is beantwoord....

Antwoorden (2)

Nee als het ook voor touringcars geld staat er een bus bij op het bord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, hier vind je die:
http://www.verkeersbordenoverzicht.nl/#C
Ja, dat klopt, dit is een verbodsbord alleen voor vrachtverkeer.
http://www.verkeersborden-oefenen.nl/betekenis/c7-gesloten-voor-vrachtautos.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus crea als het alleen voor vrachtverkeer is dan klop het volgens mij niet!
Antoni
8 jaar geleden
@TegenXinnig, ik denk dat crea de vraag in de toelichting heeft beantwoord, niet de hoofdvraag. Dan is haar antwoord (dus) wel correct. De hoofdvraag en de vraag in de toelichting zijn precies tegengesteld aan elkaar. Ieder antwoord, "Ja" of "Nee", kan dus correct zijn, afhankelijk van de vraag die men heeft beantwoord. Niet handig van de vraagsteller, dit...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg Antoni, ik heb inderdaad mijn antwoord gegeven naar de uitleg van de vraag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan mag ik , vanuit mijn perspectief gezien toch stellen dat er iets niet klopt of:.. Toch weer wel? En ik begrijp de uitleg ook wel.
Volgens mij staan vraag en uitleg van de vraag in het juiste perspectief.
Het antwoord v.w.b touringcars wordt omzeild. Het klopt maar het mag niet!
Geef er ook geen waarde oordeel aan.
Antoni
8 jaar geleden
Natuurlijk mag je stellen dat er iets niet klopt. Naar mijn idee heeft crea de vraag uit de toelichting "Is het terecht dat touringcars zich niets aantrekken van het inrijverbod-bord voor vrachtauto’s?" beantwoord met "Ja, dat klopt, dit is een verbodsbord alleen voor vrachtverkeer.". Daarmee heeft ze het antwoord v.w.b. de touringcars naar mijn idee niet omzeild; ze noemt ze alleen niet expliciet, dat is waar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Antoni: Je geef me het gevoel dat jij het antwoord van crea loopt te verdedigen. Dit kan ze m.i. prima zelf.
Zullen we het hierbij laten?
Antoni
8 jaar geleden
Is goed. Misschien dat crea nog reageert?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe het vroeger was durf ik niet te zeggen, maar tegenwoordig wordt er duidelijk verschil gemaakt tussen vracht- en personenvervoer, er bestaan borden waar beiden op afgebeeld staan, maar ook een bord voor alleen vrachtwagens (goederenvervoer) of bussen (personenvervoer).