Wie kent de beste sites voor het zoeken naar werk in de transport?

Als je op zoek bent naar werk in de transportwereld, wat zijn dan de beste sites om te gaan kijken? Ik heb belang bij werk in de koerierswereld of het (inter)nationaal transport voor het rijbewijs BC. Ben ook in het bezit van CCVB (chauffeursdiploma).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb een tijdje voor worktrans gewerkt in Weert, maar ze zitten door heel nederland en ik was zeer tevreden, ze betaalde goed en op tijd en je wist precies waar je aantoe was. Heb daar een aantal maanden met plezier gewerkt en kan het iedere chauffeur aanraden. Ik ben daar gestopt omdat ik een vaste baan aangeboden kreeg bij een firma kort bij mijn woonplaats.

Maar mijn ervaring in het transport is dat je het snelste aan het werk bent als je de transporteurs zelf contacteert, waar ik nu werk bijvoorbeeld heb ik vrijdagavond om 23u een emailtje gestuurd en zaterdagmorgen om 7u had ik al antwoord of ik een afspraak wilde maken.

Verder zie ik dat je alleen C hebt, waar niets mis mee is maar als je werkelijk internationaal wilt rijden, zou ik zo snel mogelijk E erbij halen. Dat vergroot je kansen enorm, er zijn niet zoveel transporteurs die met alleen een motorwagen op buitenland rijden en die dat wel doen hebben liever dat je ook E hebt zodat je er nog een aanhanger aan kunt hangen als dat gewenst is.

hopelijk vind je snel een baan en kom je ons versterken op de weg...

keep on Rolling, Sjeeke
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke antwoord. Mag nog geen + uitdelen, maar die hou je te goed.
Ik werk al zo'n 20 jaar in het transport en rij ook regelmatig, alleen ben ik de laatste 5 jaar meer bezig met logistieke coordinatie als met het rijden zelf. Nu ben ik er vrij zeker van dat ons bedrijf niet meer lang zal bestaan en wil ik alvast een beetje vooruit kijken. Was trouwens toch al van plan om E er even bij te halen. Moet niet echt een probleem zijn.

Andere antwoorden (2)

Via vele vacaturesites onder het kopje Transport en Logistiek met trefwoord chauffeur of koerier. Daarnaast, als je naar een specifiek bedrijf op zoek bent uiteraard kijken of dat bedrijf een eigen website heeft met een tab "vacatures" of "werken bij". Koeriersfuncties: DHL, UPS, Fedex, Post, startpagina koeriersbedrijven. Er zijn ook veel uitzendbureaus actief in logistiek en transport. Kijk eens op de websites van Randstad Transport, Consolid, 24/7.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt
De beste site bestaat niet, je kunt overal proberen ook op het forum wat in mijn bron staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kende dit forum nog niet, ziet er echt goed uit. Bedankt.