Waarvoor zijn de op propeller lijkende uitsteeksels(ook reflecterend) aan de reflectorpaaltjes langs de weg?

Langs de weg staan allemaal van die reflectorpaaltjes. Nou zitten daar ook reflecterende uitsteeksels aan vast. Afwisselend links en rechts van het paaltje. Deze uitsteeksels lijken een beetje op propellers. Weet iemand waar deze uitsteeksels voor dienen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
2.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat je de wildspiegels bedoeld.

Wildspiegels zijn paaltjes met een roestvrij stalen gepolijste spiegels van 9 x 9 cm of kunststof reflectors met prisma's. Het licht van naderende auto's wordt uitgestraald en in een hoek van 90 graden weerkaatst in een steeds wijder wordende baan, eerst over de rijweg en vervolgens in het aangrenzende bos. Het in de richting van de rijweg rennende wild krijgt zo het autolicht recht in de ogen en stopt. De auto passeert tijdens die 'stop', het autolicht verdwijnt uit de spiegel en het wild vervolgt zijn weg en kan de weg oversteken. Nieuwere modellen wildspiegels bestaan uit horizontaal roterende molentjes met spiegels die aan een reflectorpaal worden bevestigd.