Geen enkel probleem.
Wij doen dit zelfs met oude teddy beren,en ander pluche beesten om ze vlooien vrij te maken.
Zelfs een klein meubelstuk,kun je in de diepvries doen om houtworm te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Ik neem aan dat je de vraag stelt omdat je bang bent dat je helm stuk gaat. Maar als het buiten -18 is, kun je hem ook gewoon op hebben, dus geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt daar was ik bang voor...
ja dat kan.. je kan ook een luizenmiddel in je helm spuiten en dan de hele nacht laten inwerken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De helm kan in de vriezer, echter je hebt geen garantie dat de luizen incl. de larven dood gaan.
Beter en gemakkelijker is een gif te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmmm juist leest ik vaak dat in vriezer zou het helpen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon proberen en zo lang het niet jeukt helpt het.
Succes.
je helm kan prima in de vriezer maar houd er wel rekening mee dat alle materiaal van je helm veel kwetsbaarder is zolang het is ingevroren! doe dus erg voorzichtig met een "diepvrieshelm" omdat er dingen kunnen breken of schreuren die gewoonlijk wel wat kunnen hebben. houd er ook rekening mee dat het ding drijfnat gaat worden, zo niet in de vriezer dan wel tijdens ontdooien omdat er condens op zal neerslaan. ikzelf zou hem dus in een plastic zak doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een helm gewoon in een vriezer doen. Ik zou alleen wel het vizier verwijderen want die wordt erg kwetsbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alternatief is in plastic zak en week laten zitten (wordt aangeraden voor alles wat niet in de vriezer kan) en nog een alternatief: 2 weken niet gebruiken. In principe kunnen luizen niet langer dan een week zonder mensenbloed. Als je luis in huis hebt en je trekt de deur achter je dicht voor een 2 weekse vakantie zou het probleem voorbij moeten zijn bij thuiskomst (als je zelf wel bent behandeld ten minste)