hoeveel passagiers buiten de bestuurder mag ik meenemen als er achterin 3 gordels zitten en naast bestuurder 1 gordel

de 3 gordels achterin zijn 2 gewone en 1heupgordel zit in het midden. en voorin 1 gordel naast bestuurder

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Antwoorden (5)

Je mag bestuurder + 4 mensen in de auto hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag net zoveel passagiers meenemen als er gordels in de auto zitten. In jouw geval dus 4, één op de passagiersstoel en drie op de achterbank :-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij moderne auto's zoveel personen als er gordels zijn, maar voor oudere auto's en een aantal andere groepen bestuurders gelden andere regels.

Zie het reglement voertuigen artikel 5.2.47 blz. 29

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/8219AEA1-DCC5-4F09-A118-BB31911BBFDC/0/Regeling_voertuigen_29042009.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval: 4+bestuurder.
Het ligt aan je type auto, en je rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in princiepe mag je vier meenemen maar je moet wel minimaal wa+inzittenden verzekerd zijn.