Wat is het verschil tussen een busbaan en een busstrook?

Hoera, eindelijk 18! Nu begin ik met theorielessen voor m'n rijexamen maar ik heb niet duidelijk wat nou een busbaan en wat een busstrook is. Want naast een busbaan mag je wel passagiers afzetten maar naast een busstrook niet... Hopelijk kan iemand mij het goede antwoord geven!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
15K

Het beste antwoord

Een busstrook ligt direct aan de andere rijstroken. Ze zijn vooral te vinden in de buurt van verkeerslichten.

Een busbaan, voor de duidelijkheid ook vaak vrije busbaan genoemd, is vrijwel altijd voor beide rijrichtingen bedoeld en ligt gescheiden van de andere rijstroken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, wikipedia ;-) Dankjewel!