Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik aan het luchtfilter van mijn scooter doen om een mooier geluid te krijgen?

Ik wil graag een mooier geluid in mijn scooter, maar er niet al te veel fratsen mee uit halen. Het resonantiebuisje is er al uit, en ik wil geen powerfilter (omdat dat alleen je blok maar sloopt). Kan ik dat doen door er een ander filtermembraan in te zetten? Of moet ik dan wat anders doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een goed powerfilter sloopt je blok niet.

- andere uitlaat

- 70 cc

verder weet ik het niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet klooien met het luchtfilter! Juist dan krijg je vaak rommel in je carburateur! Wil je een ander geluid, monteer dan een expansie uitlaat!

Niet rommelen met originele onderdelen! dit kan funest zijn op de lange duur!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steek er een aardappel erin, doe er een gaatje in. Mooi geluid thaha ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een pantykousje erover!
Kan wel zijn dat je dan veel te veel (koude) lucht binnen krijgt, maar dan kan je je sproeiers aanpassen (als dat van toepassing is op je motor..)
Als je de goeie balans hebt gevonden (grotere sproeiers, open luchtfilter) en de beste afstelling kan het nog best zijn dat je vermogen achteruit gaat, maar dan heb je ook wel een super geluid als je gas geeft!

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht het je teveel gepruts zijn met die sproeiers en zo, probeer het dan eerst eens met de panty-truc. Dit heb je zo weer ongedaan gemaakt als het niet goed werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding