Hoe snel kan ik mijn rijbewijs halen?

Ik wil eigenlijk redelijk snel me rijbewijs halen, is dit mogelijk? En waar kan ik zoal uitkiezen en waar zal dit van afhangen bij een rijschool hier in de buurt..

Wat staat er eigenlijk normaal voor tijd voor het halen van rijbewijs. Hoe lang zul je er dna over doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
36.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je al je theorie gehaald?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet ook nog ja...

Antwoorden (7)

Er zijn rijscholen die beloven dat je in twee weken je rijbewijs kunt halen. Nadeel hiervan is dat je een behoorlijk bedrag in een keer moet ophoesten.

Als je het op de gewone manier (2x per week 1,5 uur les) doet, dan kan kun je je rijbewijs al met 4 tot 6 maanden halen. Afhankelijk van je rijaanleg en talent. Je moet natuurlijk dan ook in 1 of max. 2 keer slagen.

Gemiddeld staat er zo'n half jaar voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt rijscholen die een pakket aanbieden waarin je binnen 10 dagen je rijbewijs hebt. Je betaalt dan wel een smak geld, maar dan zit je theorie, je praktijk en je examen er in. Je moet dan geloof ik wel behoorlijk wat uren p.d. rijden wil je vaardigheid krijgen.
Kies je voor een reguliere opleiding, dan kan het langer duren. Afhankelijk van het aantal lessen, je aanleg, je theorie halen en het oordeel van je rij-instructeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik betwijfel dit antwoord volgensmij kan je alleen zo'n 10 dagen ding nemen als je je praktijk al gehaald heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat je theorie er dan ook in zit, misschien dat ik daar dan verkeerd zit. Excuus. En met praktijk bedoel ik natuurlijk de rijlessen zelf. Je hebt theorie en praktijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde theorie.
rebecca
13 jaar geleden
ja je moet theorie dan al hebben, stel je zakt 5x voor theorie kan je het nooit in 10 dagen doen
Sommige rijscholen geven als mogelijkheid om in 2 weken een rijbewijs te halen. Uiteraard NA dat je je theorie hebt gedaan.
Dan moet je wel tijd hebben om 2 rijlessen per dag te nemen.

Als je "normaal" rijles neemt (2 lessen per week bv) dan mag je op enkele maanden doorlooptijd rekenen (bij een goede rijschool)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kun je een weekcursus over doen. Kosten zijn ineens hoog, maar sommige rijscholen bieden hier een betalingsregeling voor. Let wel op dat je hieraan vastzit!!!! Verder is het ALTIJD aan te raden om het in een langere vorm te doen. Je slagingskans is veel groter, en je leert meer. Als je alles moet leren in 1 á 2 weken is zeer moeilijk.

Verder is het aan te raden om een gratis proefles aan te vragen. hier kun je dat soort dingen overleggen. Ook kan de instructeur beoordelen of je geschikt bent voor een weekcursus.

Gemiddeld staat voor het halen van een rijbewijs dus op een halfjaar. Als je een natuurtalentje bent (of in het verleden al ervaring op hebt gedaan) is het best snel te doen.

Succes met het behalen van je rijbewijs!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel rijlessen nemen per week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de ANWB kun je in 2 weken een spoed rijopleiding volgen. Kosten rond de 2500 euro. Ik wil dit zelf ook bij de ANWB gaan doen en ze leggen je alles netjes en begrijpelijk uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem is dat het aanvragen van het examen veel tijd in beslag neemt.
De ANWB is inderdaad een goed idee... die werken met een intake zodat je weet waar je ongeveer qua tijd en kosten aan toe zult zijn.
Bronnen: