Om een scootmobiel via de gemeente aan te vragen mag ik dan niet in het bezit van een auto zijn?
Als ik een auto heb moet die dan van mijn naam af om een scootmobiel via de gemeente aan te vragen?
Daar wordt gekeken of u immobiel genoeg bent om in aanmerking te komen voor een scootmobiel.
Hier kunnen wij daar niks zinnigs over zeggen.
Het verschilt per gemeente en per persoon. Het feit dat een auto op uw naam staat, staat hier los van.
Ik zal een voorbeeld geven:
Een man en vrouw hebben een auto. De auto en verzekering lopen via de man. De man en vrouw rijden allebei in die auto.
De man wordt immobiel. De man krijgt een scootmobiel toegewezen.
De man hoeft dan echt niet de auto en verzekering op naam van de vrouw te zetten. Verder is een auto voor lange afstanden iets anders dan een scootmobiel voor de leefomgeving.
Wil je toch liever een scootmobiel in plaats van je auto, dan kun je de auto verkopen en van de opbrengst zelf een scootmobiel kopen. De regels zijn verschillend per gemeente. En er wordt altijd gekeken naar de persoonlijke omstandigheden: wat kun je nog wel of niet, hoeveel hulp heb je van bijvoorbeeld een parner, hoe woon je, hoe zijn jouw winkels te bereiken, etc. In een dorp waar je de auto voor elke winkel en huis kunt parkeren, zal je aanvraag eerder worden afgewezen dan in een stad waar grotere afstanden tussen parkeerplaats en winkels of woningen zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.