Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben veel mensen van die pluche dobbelstenen in de auto hangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
15K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Die dobbelstenen geven een luchtje af. Het is dus een luchtverfrisser voor in de auto. Zelf heb ik zo'n aapje aan mijn spiegel hangen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig omdat het retro en dus hip is, puur voor het uiterlijk dus.

Ik heb wel eens begrepen dat ze in de jaren 50 (in de VS) ook gebruikt werden om te laten zien dat je wel een kansje wilde wagen: als je met twee auto's naast elkaar bij een stoplicht stond en je trok even aan die dobbelstenen, dan zei je daarmee dat je een stoplichtrace wel zag zitten.

Toegevoegd na 52 seconden:
Inderdaad vergeten (met dank aan het antwoord hierboven): ze zijn vaak (niet altijd) ook een luchtverfrisser.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een gelukssymbool. Volgens een Amerikaans gebruik brengen ze geluk en zullen ze als je ze in de auto hangt ernstige ongevallen e.d. helpen voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal heeft die dobbelsteen de functie van een luchtverfrisser, en waarom een dobbelsteen? omdat die goed verkoopt, erg populair is en dus hip genoemd kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fuzzy dice!
Die brengen geluk denken sommigen, en het is een versiering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding