Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ver kan ik met mijn quad rijden met een tank van 23 l?

Quad specificaties:
Motor Eencilindermotor 694,6 cc, viertakt, injectie, vloeistofkoeling
Max. vermogen 38,75 pk
Transmissie Automatisch en continu variabel, achteruitversnelling, korte versnelling
Secundaire Transmissie 4 x 4, voorwielen elektrisch loskoppelbaar, differentieelblokkering vooraan
Benzinetank 21 liter

Afmetingen (L x l x h) 2210 x 1220 x 1265 mm
Wielbasis 1297 mm
Voorvering Verstelbare hydraulische schokdempers
Achtervering Verstelbare hydraulische schokdempers
Remmen Av : Schijfremmen Ar : Schijfremmen
Banden voor / achter Av : 25x8-12 Ar : 25x10-12
Drooggewicht 373 Kg

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vergelijkbare Quads zoals de Yamaha Raptor doen ongeveer 8L/100km
tinus1969
5 jaar geleden
Als je al dit soort specificaties hebt kunnen opzoeken, dan toch ook wel het geclaimde brandstofverbruik? Let er op dat dat het geclaimde brandstofverbruik is gemeten onder laboratorium omstandigheden; in de praktijk kom je iets minder ver.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Brandstofverbruik van een motor is van meerdere factoren afhankelijk. Het is aan de gebruiker om te zien hoe zuinig hij/zij het voertuig kan krijgen. Het verbruik is ook afhankelijk van de tijd van het jaar, in de winter is het verbruik hoger dan in de zomer (kan wel tot 10% verschillen).
(Lees meer...)
jc54
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar als je er een gemiddelde in neemt hoeveel km zou het ongeveer zijn
taillie
5 jaar geleden
ikzelf heb een tank van 18,5l (is wel een moto)
mijn grootste verschil is iets van een 50km, zonder dat ik er speciaal op gelet heb om eens een tank zuinig te rijden en een tank full gaaaaaas. doorgaans doe ik er een 200km mee
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk dat de max inderdaad rond de 200km moet liggen als ik de cijfers zie van hetzelfde type quad in de link: https://www.spritmonitor.de/en/detail/876094.html. Wat me wel opvalt is dat de tank is opgedeeld in tank + reservetank, totaal 23 liter? De gebruiker in de link tankt meestal max maar 12 liter per tankbeurt en rijdt daar gemiddeld rond de 100km mee.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing