Mag een vrachtwagen in een woonwijk staan?

Bij ons in de woonwijk zet steeds iemand die zelf niet eens in deze buurt woont constant zijn tankwagen neer. Je ziet hierdoor de straat steeds slechter worden en bovendien maakt het nogal wat veel lawaai als hij smorgens weg gaat.
eerder had ik dit al bij de gemeente neergelegd maar hier krijg ik totaal geen antwoord op.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vervoer
3.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Het kan zijn dat diegene een ontheffing heeft voor parkeren in een woonwijk. Die kun je onder bepaalde voorwaarden krijgen.

Antwoorden (1)

Onderstaande maakt duidelijk dat het i.i.g. in Oss niet toegestaan is, een ontheffing is wel mogelijk.
Informeer nogmaals bij de gemeente en meldt gelijk om welke vrachtwagen het gaat - nummerbord vermeld op de kentekenplaat.

**Groot voertuig op de weg parkeren
Op maandag t/m zaterdag van 08.00 tot 18.00 uur mag u binnen de bebouwde kom grote voertuigen op de weg parkeren. Grote voertuigen zijn bijvoorbeeld vrachtwagens en opleggers die hoger zijn dan 2,4 meter en/of langer zijn dan 6 meter. Buiten deze tijden en op zondag mag u een groot voertuig niet op de weg parkeren. Dit geldt ook voor bedrijventerrein Vorstengrafdonk. Het is mogelijk om voor dit verbod een ontheffing aan te vragen. Het verbod geldt niet voor recreatievoertuigen zoals campers en caravans.

De gemeente heeft een aantal bedrijventerreinen aangewezen waar u altijd een groot voertuig mag parkeren. U heeft hier geen ontheffing voor nodig.**
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Mag het nu door de week wel en in het weekend alleen niet. Dat is het dus de vraag of hij er in het weekend ook staat toch?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vraag is mag vrachtwagen in woonwijk staan?
Antwoord (bron) JA van 08.00 - 18.00 uur op maandag t/m zaterdag. ... buiten deze tijden mag het NIET ook niet op zondag.
**Buiten deze tijden en op zondag mag u een groot voertuig niet op de weg parkeren.** Daarmee is de vraag toch beantwoord @ronron1212?