Segway en General Motors hebben de handen in elkaar geslagen om een nieuwe “stadsmobiel” te ontwerpen.

Het project heet P.U.M.A., wat voluit staat voor Personal Urban Mobility and Accessibility Project. Het doel van dit project is een tweewielig voertuig te creëren dat een topsnelheid haalt van 35 MPH (56km/u) en een actieradius heeft van zo’n 56km. Een lithium-ionbatterij moet voor de nodige energie zorgen. Het voertuig zal zelf door middel van gyroscopen op twee wielen balanceren zoals dat reeds het geval is bij de Segway.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Farstar;

Volgens mij is dat het zoveelste antwoord op een vraag die niemand ooit gesteld heeft. Of weet jij iemand die zat te springen om een accu-riksjah-zonder-hardloopchinees?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
PUMA is volgens mij Project Uitbreiding MAasvlakte