Gaat de benzine prijs ook weer omlaag door deze veel te snelle stijging?

Vaak als iets heel snel stijgt stort het vaak ook heel snel weer in

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Antwoorden (1)

De oliemarkt reageerde op het besluit van een aantal olie-exporterende landen om minder te gaan produceren. Maar er kunnen/zullen andere landen zijn die vanwege de gestegen prijs hun productie opvoeren. Amerika.besloot al eerder om de capaciteit uit te breiden.
Ook aan de vraagzijde kan er iets veranderen. De vraag naar brandstoffen neemt bijvoorbeeld gigantisch toe in Afrika en India. Terwijl de besparing in de landen die het Parijs-akkoord tekenden nog helemaal geen succes is. Wat het totaal-effect zal zijn is niet te voorspellen.
Dus als antwoord op je vraag: het is niet 'te verwachten' dat de benzineprijs weer omlaag gaat. Of hooguit enkele centen.