Mijn auto wil niet accelereren, wat kan het probleem zijn?

Mijn BMW e28 520i automaat uit 1984 wil niet accelereren. Achteruit is geen probleem maar vooruit wil niet. De motor maakt wel toeren als ik gas geef maar gaat max. 5 km. De auto schakelde al wel een tijdje slecht, net alsof het "slipte". Waar kan dit probleem liggen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K

Antwoorden (2)

Ik denk een probleem met de koppelingsplaat.

Ik heb een keer een vergelijkbaar probleem gehad.
De oorzaak was een afgebroken stukje spiraalveer van de koppelingsplaat dat zich had vastgezet in de bekleding van de koppelingsplaat.
Hierdoor laag de koppelingsplaat niet meer volledig aan op het vliegwiel, en slipte de plaat.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het zou wel met de koppelomvormer te maken kunnen hebben. Daar had ik nog niet bij stil gestaan, bedankt.
Dit duidt volgens mij op een defecte vloeistofkoppeling (omvormer). Dit is zeker geen klus die je volgens huis- tuin- en keukenmethode even oplost. Hier zal een specialistisch bedrijf (garage) aan te pas moeten komen.
Hieronder een paar linkjes waar je zou kunnen kijken.
https://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=hss&oq=BMW+e28+520i+automaat&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ACAW_nlNL526NL526&q=bmw+e28+520i+automaat+vloeistof+koppeling&gs_l=hp..1.41l322.0.0.1.256167...........0.pTbf91nRIB0