Als je als 17 jarige student een ov kaart hebt aangevraagd, wat kost dat je dan? Is ie echt pas gratis na je 18e?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Het kost je niks. Op de aanschraf van dd ov kaart na ( €7,50) . Maar stop je met je opleiding ( niet afronden) dan moet je alles terug betalen. Het is een lening wat een gift word als je slaagt. Ook moet je hem stop zetten na het behalen van je diploma. Elke maand die je te laat bent moet je betalen. Geloof me de kosten kunnen erg hoog oplopen. De ov is ideaal maar weer wel zeker dat je je opleiding afrond en je abbo optijd stop zet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor minder- en meerderjarige studenten zijn de regels gelijk.

Het studentenreisproduct is voor MBO 1 en 2 leerlingen gratis.

Doe je MBO 3,4, HBO of universiteit dan is het reisproduct een lening, het bedrag van de lening kan per jaar verschillen, maar is in 2017 89,07 euro per maand. Als je binnen 10 jaar je diploma haalt, wordt de lening omgezet in een gift.

Als je je diploma binnen 10 jaar haalt, ben je alleen de kosten voor je persoonlijke OV- chipkaart kwijt, waaraan je het studentenreisproduct hebt gekoppeld.