Wat is duurder: Interrail of auto?

De afstand die ik in 11 dagen heb afgelegd in februari 2017 over het Europese spoorwegnet, was achtereenvolgens Amsterdam-Berlijn-Poznan-Krakau-Katowice-Ostrava-Brno-Bratislava-Budapest-Miskolc-Kosice-Presov-Poprad-Trencin-Bratislava-Wenen-Kufstein-Liechtenstein-Zurich-Basel-Frankfurt am Main-Koblenz-Trier-Luxemburg-Namen-Brussel-Rotterdam-Den Haag-Haarlem-Amsterdam. Treinkosten 328 euro (incl. 10 euro administratiekosten) met Interrail 2e klas. Het was een Global Pass 7 dagen reizen binnen 30 dagen. Totale afstand +/- 5600 km??? Ik kom op ongeveer 6 ct per km??? En wat zou dezelfde afstand kosten per auto? Parkeerkosten: 2 overnachtingen in Krakau, 2 in Budapest, 2 in Kosice, 1 in Wenen, 2 in Basel, 1 in Frankfurt am Main?

7 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Het is afhankelijk van de situatie. Interrail is meestal duurder als je alleen reist, maar als je met meerdere personen reist, kan een auto goedkoper zijn. Het is belangrijk om de prijzen van beide opties te vergelijken voordat je een beslissing neemt.
Bronnen:
een maand geleden