Hoe lang duur het voor ik een boete krijg als ik geflits word en wat zou ik kunnen krijgen ?

Ik rij al beetje meer dan een jaar met de auto en zonder met verloopig rijbewijs dus rij ik nu al 5 a 6 maander met me vaste rijbewijs maar ginga naar oostende daarjuist op een baan waar ik 70 mag rijden maar wist de baanieuwe niet en ik gebruik me gps dan maar ik zag op me gps van 70 naar 50 springen zonder dat ik een bord van bebouwde kom zag of wel heb ik erover gekeken maar heb dan direct naar 50 gegaan als ik dat zag op me gps dus kan zijn dat ik geflist ben of niet maar wat zou ik krijgen of Hoe lang duur het tegen ik me boete krijg ?

Toegevoegd na 17 minuten:
Zou me 1ste boete zijn moest er nog bij staan bij me vorige vraag

Toegevoegd na 17 minuten:
Zou me 1ste boete zijn moest er nog bij staan bij me vorige vraag

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

U schrijft: ik ging naar Oostende maar vermeldt er niet bij of u nog in Nederland reed.
Als de overtreding in Nederland heeft plaatsgevonden dan geldt het volgende:
Voertuig: auto
Binnen de bebouwde kom: althans limiet is 50km/uur
U reed met een snelheid van 70 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 50 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 20 km/u overschreden.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 3 km/u
afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 17 km/u.

Het boetebedrag:
Boetebedrag: € 149,-.
Dezelfde overschrijding buiten de bebouwde kom: € 143,-.
Dezelfde overschrijding op de snelweg: € 134,-.

Toegevoegd na 6 minuten:
Boetes voor lichte overtredingen die via een Mulderbeschikking worden afgedaan, worden meestal binnen vier maanden verstuurd, mits u niet tussentijd verhuisd bent. Dan kan het tot acht maanden duren.

Toegevoegd na 23 minuten:
Aangezien u vermeldt hoe lang u in het bezit bent van uw rijbewijs, vermoed ik dat het om verkeersovertreding op Belgisch grondgebied gaat en is de berekening als volgt:
1. Geen dagvaarding en geen proces-verbaal, de gecorrigeerde snelheid is dus niet bekend.
2. De laatste drie jaar niet veroordeeld voor andere zware verkeersovertredingen
3. U had het definitieve rijbewijs al (maar in uw geval korter dan twee jaar)
4. De snelheidszone was zone 50

Resultaat: u hoeft niet te verschijnen voor de politierechtbank en als u gelijk betaalt (onmiddellijke inning) is de boete € 150,00.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Idd minder dan 2 jaar dus als ik het goed begrijp zou ik enkel een boete van 150e krijgen moest ik geflist zijn ? En meer niet?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus me rijbewijs zou ik niet kwijt (om het de eerste keer ook is ) zijn en enkel 150e boete als ik juist ben
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@peugeot206
Ja hoor dat is juist, als uw inschatting van 70km/uur oké is.
U krijgt een formuliertje met de vraag of u daar gereden hebt en u kunt uitleggen waarom u te hard reed. Ik raad u aan de uitleg over het gebruik van de gps achterwege te laten.
U moet niet liegen, maar u hoeft uzelf ook niet onnodig in de nesten te werken.
Gewoon meedelen dat u het bord van 50km over het hoofd heb gezien, dat is de waarheid, de rest is bijzaak.
Als u nog eens een rit maakt en de situatie niet precies weet, rijdt hem dan eens digitaal via GoogleMaps.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké merci en het zou max 4 maanden duren tegen dak het kan krijgen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maximaal vier weken geldt voor Nederland, omdat de overtreding rechtstreeks door het Openbaar Ministerie wordt afgehandeld.
In België kan het wel een paar maanden langer duren, daar is de afhandeling anders. Ik schat toch zo'n 90% kans dat je het gezien zou hebben als je geflitst bent. Gaf je Gps ook geen waarschuwingspiepje dat er een flitspaal of camera stond? Geen zorgen voor morgen, je kunt er toch niets meer aan veranderen. Vanaf nu gewoon extra goed opletten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar ik heb gehoord als je beld naar CJIB dat je direct weet of je boete verwacht word of teminste weet of je geflits bent klopt dat of klopt dat niet ? Dat is dan mij laatste vraag
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@peugeot206, neen, daar klopt helemaal niets van. Er wordt zoveel verteld van horen zeggen.
U hebt niets met het CJIB te maken, u staat daar niet geregistreerd, zolang de overtreding niet in Nederland heeft plaatsgevonden.
Het CJIB (Centraal Justitieel Incassobureau) is een Nederlandse agentschap van het Nederlandse ministerie van Veiligheid en Justitie. Ik ga er nog steeds van uit dat u de Belgische nationaliteit hebt, en uw voertuig misschien geflitst is in de buurt van Oostende, hoewel u dat niet bevestigd hebt. Als u inderdaad bent geflitst krijgt u een formulier van de Federale Politie Wegpolitie Antwerpen. Het formulier moet u invullen en terugsturen. Het boetebedrag wordt nog niet vermeld. Dat komt later.

Krijgt een Nederlander een boete in België dan wordt dezelfde procedure gevolgd die óók voor de Belgen geldt. Dus ook een formulier van de wegpolitie Antwerpen. Als de Nederlander niet op tijd betaalt, wordt de incasso door de Belgische rechtbank overgedragen aan het Nederlandse CJIB. Alleen Nederlanders in het bezit van een DigiDpas kunnen er inloggen om een eventuele verkeersboete te bekijken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En is er een manier om dat de weten komen in België?