Mag ik als passagier foto's trekken van een ongeval?

Beste,

Mag ik als passagier foto's trekken van een ongeval?
omdat dit als bestuurder verboden is wil ik weten dat een passagier ook boete's kan krijgen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
Cryofiel
9 jaar geleden
Is dat verboden als je bestuurder bent? Ik dacht dat het maken van foto's juist werd aanbevolen omdat je dan enig bewijsmateriaal hebt voor het geval er twist ontstaat.
ronron1212
9 jaar geleden
Volledig onduidelijk wat hier nu gevraagd wordt? Staat de auto stil waarom mag een bestuurder dan geen foto maken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Begrijp ik ook niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke sorry voor de weinige info het gaat als volgt : Ik rij op de autosnelweg en passagier. ik sta in de file voor een ongeval ik rij naast een ongeval en trek een foto als bestuurder krijgt ik in belgië een boete van 110 euro. is dit als passagier ook zo?
ronron1212
9 jaar geleden
Als je rijdt mag je geen foto maken maar je passagier wel waarom niet als hij je maar niet belemmert om te rijden.
Cryofiel
9 jaar geleden
Die boete heeft niets met het ongeval te maken. Als jij als bestuurder een foto maakt van een boom, van een vogel, of van iets anders zul je ook een boete krijgen. Terecht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat je dan iets anders doet dan op het verkeer letten, net als bellen achter het stuur

Het beste antwoord

In alle openbare gelegenheden mag je in Nederland foto's maken mits je daar niemand mee lastig valt.

Het publiceren van het opgenomen beeldmateriaal is een ander verhaal.
Je mag niet zomaar mensen herkenbaar publiceren op internet, dus ook geen kentekens van auto's. Hiervoor is toestemming nodig van de betrokken personen.

Toegevoegd na 38 seconden:
Met een openbare gelegenheid bedoel ik dus niet een winkel.
Dat is prive terrein van de eigenaar van de winkel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt!