Nee, dat mag niet. De Nederlandse wetgever heeft de brommobiel gelijkgesteld aan ‘de vierwielige bromfiets’. Dat betekent dat de bestuurder van een brommobiel net als de bestuurder van een bromfiets moet beschikken over een rijbewijs AM.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een City is alleen geen brommobiel maar een invalidevoertuig: http://www.jdm-mobiel.nl/brommobiel/model/jdm-city en http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-verkeersregels-voor-een-gehandicaptenvoertuig-met-een-motor.html

Andere antwoorden (1)

Ja dat mag. Een JDM City is een mindervalidevoertuig welke zonder rijbewijs bestuurd mag worden. Enig vereiste is dat de bestuurder tenminste de leeftijd van 16 jaar bereikt heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Echt niet dat 16-jarigen die geen verkeersles hebben gehad de weg onveilig kunnen gaan maken met brommobielen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas, een brommobiel mag niet omdat dit een rijbewijs AM plichtig is. Een mindervalidewagentje mag wel bestuurd worden zonder rijbewijs, net zoals dat op dit moment ook een tractor nog altijd zonder rijbewijs bestuurd mag worden.
Amadea
9 jaar geleden
Een JDM City ís dus een brommobiel. Wat versta jij onder een mindervalidewagentje, een scootmobiel?