Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geen reactie op bezwaar parkeerboete. En nu?

In september kreeg ik een parkeerboete. Ik was 5 minuten weg om de bezoekersschijf op te halen. In deze tijd is de boete uitgeschreven. Ik heb degene die de boete schreef nog opgezocht. Die zei dat ik bezwaar kon maken en het dan waarschijnlijk wel werd toegekend. Begin oktober kreeg ik de bevestiging van mijn bezwaar. Binnen 6 weken zou ik een reactie krijgen. Nu is het 2 maanden later, maar nog geen bericht. Wat kan ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
685
SimonV
10 jaar geleden
De Officier van Justitie heeft 16 weken de tijd om het bezwaarschrift te behandelen. http://www.anwb.nl/rechtshulp/in-het-verkeer/verkeersovertreding-nl/stappenplan-bezwaar-bij-verkeersovertredingen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat SimonV zegt klopt, daarnaast mag de officier de termijn ook nog eens verlengen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik zou ze even bellen en het hen vragen. Zij kunnen je vast helpen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat begrijp ik. Maar ik vroeg me vooral af wat je rechten zijn. Als zij te laat reageren, moeten ze dan bijvoorbeeld automatisch je bezwaar toekennen?
De kans op kwijtschelding is alleen maar groter nu zijin gebreke blijven. Niks doen is mijn advies. En over een maand een brief schrijven en aangeven dat de zaak voor jou nu is afgedaan. Als jij te laat bent met bezwaar wijzen ze het ook af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding