Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Auto overschrijven lukt niet, aangezien deze nog op een andere verzekeringsmaatschappij staat hoe kan dat?

Auto heb ik reeds 3 jaar in bezit, toen ik de auto 3 jaar geleden op mijn naam heb gezet niets gehoord. En nu ik mijn auto wil verkopen blijkt de auto nog onder een leaseverzekering te staan onder een andere naam, terwijl ik hem niet lease en auto staat op mijn naam onder een andere verzekering.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
ronron1212
12 jaar geleden
overschrijven heeft met het kenteken te maken maar niet met de verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het postkantoor wil het kenteken niet op een andere naam overschrijven, omdat hij op een andere naam bij een andere verzekeringsmaatschappij staat ingeschreven. En bij de verzekeringsmaatschappij weten ze ook van niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Auto staat op mijn naam, en heb de auto verzekerd.
Alleen kan de auto niet worden overgeschreven, omdat deze ook nog bij een andere verzekering staat ingeschreven (onder een andere naam).
Ik heb nooit een rekening of iets ontvangen deze verzekeringsmaatschappij en weet niet hoe dit kan gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals RonRon al opmerkte overschrijven en verzekeren zijn twee verschillende zaken: Dus de kernvraag blijft wie staat bij de RDW als huidige eigenaar van het voertuig vermeld (en dat kunnen er niet twee tegelijkertijd zijn).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Overschrijven heeft helemaal niets met verzekeren te maken. Waarschijnlijk weet degene die het moet overschrijven niet helemaal hoe het werkt. Dat krijg je als je dat soort dingen bij blokker- en marskramervestigingen onderbrengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het volgende is aan de hand.
Op het overschrijvingsbewijs staat geen controleletter vermeld, waar men pas sinds 2012 op aan het controleren zijn.
Met mijn overschrijvingsbewijs is schijnbaar "gesjoemeld" en hopelijk ligt het originele bij de andere verzekeringsmaatschappij. Want de auto staat echt op mijn naam en staat niet als gestolen geregistreerd (bij RDW gecontroleerd).
ronron1212
12 jaar geleden
Een overschrijving zal echt niet bij een verzekeringsmaatschappij liggen. De verzekering wordt gesloten door de eigenaar en wordt opgezegd bij verkoop of overgeschreven op de nieuw gekochte auto. Verder heeft een verzekering niets te maken met het overschrijven van een kenteken. Op het kentekenbewijs staat jou naam als het goed is en heb je alle papieren die bij het kenteken horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is correct, maar toch ben ik afhankelijk van de andere partij aangezien hij daar nog staat geregistreerd.
Eerder kan en mag ik de auto niet overschrijven aan de koper van mijn auto
ronron1212
12 jaar geleden
Je kan zeggen wat je verteld wordt het klopt alleen niet de verzekering heeft niets met overschrijven van een auto een maken. Dan kan je langwachten wat er zal iets gebeuren.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik zou maar eens naar een ander postkantoor gaan, of naar een RDW balie: http://www.rdw.nl/overrdw/Paginas/Baliediensten.aspx?Path=Portal/Particulier/Auto/Kopen Want dit word niks zo. Jij blijft zo verantwoordelijk voor een auto waar je vanaf wilt. Dit hele verhaal rammelt aan alle kanten, Ronron heeft gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap nu wat je bedoeld. Ik heb eens op de RDW pagina gekeken en daar staat inderdaad dat de controleletter alleen op het originele deel2 staat. Dus als jij een Deel2 hebt zonder controleletter heb je een illegaal/kopie deel2.
Nu moet je leaseverzekering niet verwarren met een leasemaatschappij wat hier denk ik gebeurd. Het originele deel2 overschrijvingsbewijs zal dus nog in bezit zijn van de leasemaatschappij. Rijst bij mij de vraag hoe je aan zo'n illegaal/kopie deel2 bent gekomen. Waar heb je zelf de auto indertijd gekocht? Vraag daar eens na hoe het zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap nu wat je bedoeld. Ik heb eens op de RDW pagina gekeken en daar staat inderdaad dat de controleletter alleen op het originele deel2 staat. Dus als jij een Deel2 hebt zonder controleletter heb je een illegaal/kopie deel2.
Nu moet je leaseverzekering niet verwarren met een leasemaatschappij wat hier denk ik gebeurd. Het originele deel2 overschrijvingsbewijs zal dus nog in bezit zijn van de leasemaatschappij. Rijst bij mij de vraag hoe je aan zo'n illegaal/kopie deel2 bent gekomen. Waar heb je zelf de auto indertijd gekocht? Vraag daar eens na hoe het zit.
ronron1212
12 jaar geleden
Als dat zo is dan is de auto dus niet overgeschreven op zijn naam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het originele overschrijvingsbewijs is inderdaad nog ik het bezit van de leasemaatschappij. Dit is nu als het goed is per post onderweg, en de auto is nu ook afgemeld in het systeem van die leasemaatschappij. Hoe ik de auto 3 jaar geleden had kunnen overschrijven was voor hun ook een raadsel aangezien het eigenlijk 3 jaar geleden, hetzelfde had moeten gebeuren.
Maar dat zal dan wel mijn pech zijn. Als het goed is is het originele overschrijvingsbewijs nu onderweg naar mij en kan ik de auto overschrijven...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Hoe kan dat?
Simpel, dat kan niet, uw kantoor maakt schijnbaar een fout

Autoverzekeringen staan namelijk los van de houderschap van het desbetreffende voertuig.
Het voertuig staat gewoon op jou naam, met alle rechten en plichten.
Denk bijvoorbeeld maar aan kentekengerelateerde verkeersovertredingen,
belastingen, je andere verzekering.
Een simpele check bij het rdw kan zeker uitsluitsel brengen.
Via het internet kan je aan de hand van je kenteken zien wanneer hij te naam is gesteld.
Daarnaast had je huidige verzekering al lang aan de bel getrokken als er iets niet in de haak zou zijn.

Dat uw voertuig nog elders is ondergebracht bij een maatschap onder een andere naam doet hierin absoluut niet ter zake.

U heeft immers alleen maar uw eigenaars deel en een legitimatie nodig om een voertuig over te schrijven.
Hierbij hoeft uw wagen niet eens verzekert of zelfs rijklaar te zijn.

Mijn advies zou hierin dan ook zijn, dat je het desbetreffend kantoor contact laat opnemen met het rdw.
Zo niet, dan gewoon een ander kantoor.
Hun handelswijze hierin is incorrect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing