Kan ik een caravan uitvoeren zonder dat ik deze bij heb?

Caravan staat op een vaste plaats in Duitsland, maar wij Willem hem verkopen aan een Fransman. Hoe kan ik het Nederlands kenteken eraf krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vervoer
1.5K

Antwoorden (2)

Het kenteken hoort bij je auto, niet bij je caravan, dus geen probleem, je haalt hem er gewoon af. De Fransman moet hem invoeren in zijn land, dat is zijn probleem om een Frans kenteken te laten maken en erop te zetten. Er zit geen eigen kenteken bij een caravan dus alles is relatief makkelijk te regelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben ik het niet mee eens, want alle aanhangwagens (ook caravans) die zwaarder zijn of mogen zijn dan 750kg dienen een EIGEN kenteken te voeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- niet waar (bijna) alle carvans hebben een eigen kenteken
Je kunt het nederlandse kenteken er alleen afkrijgen door het voertuig (in dit geval caravan) aan te melden bij een RDW-keuringsstation of RDW-Balie.

U dient mee te nemen: De kentekenplaten en papieren en een geldig legitimatiebewijs.

Hier moeten een aantal formulieren ingevuld worden om het voertuig uit te voeren. Op dat moment dienen ook de kentekenplaten ingeleverd te worden (deze worden vernietigd).

Omdat het voertuig in het buitenland een nieuw kenteken moet krijgen, geeft de RDW wel aan dat het verstandig is dat de nieuwe eigenaar (de fransman) zelf deze procedure uitvoert.

Deze informatie is vrij beknopt, de exacte procedure kunt u hier lezen:
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitvoeren.aspx