Is het normaal dat een vrachtbriefnummer 2x wordt gebruikt?

Omdat er vandaag een pakketje bij mij afgeleverd wordt keek ik op de track and trace service met mijn vrachtbriefnummer hoe laat het pakje afgeleverd wordt.
Tot mijn verbazing zag ik dat met exact hetzelfde vrachtbriefnummer een poosje geleden een pakketje naar een ander adres, in het buitenland, is gestuurd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is heel normaal. Ik heb zelf bij een logistieke dienstverlener gewerkt en daar werd gebruik gemaakt van vrachtbriefnummers die een specifieke logica volgden. Die vrachtbriefnummers waren makkelijk om te onthouden hierdoor. Het nadeel van een dergelijke logica, is dat je ook snel door de nummers heen bent. Een vrachtbriefnummer kan immers ook niet te lang zijn, want dan vergeet je 'm juist weer makkelijker. Doordat de nummers dus schaars zijn en omdat sommige nummers ook al zijn vergeven aan grote eindgebruikers, kan het dus gebeuren dat jouw nummer 6-9 maanden ervoor ook al is gebruikt. En over 6-9 maanden zal hij opnieuw gebruikt worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100