hoeveel hectometerpalen zijn er in NL? Zijn er verschillende soorten? bijv ook voor het spoor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hectometerpaaltjes staan langs snelwegen en provinciale wegen. In Nederland liggen 6713Km provinciale wegen. 3268 KM rijkswegen waarvan 2346 Km snelweg. Hectometerpaaltjes staan om de 100 meter dus 10 in 1 km dat geeft dan 67130 hectometerpaaltjes langs provinciale wegen en 32680 langs rijkswegen hier zitten de snelwegen dus al bij rekensommetje 67130+32680=99.810 hectometerpaaltjes. afgerond dus zo'n honderduizend

Langs het spoor staan geen hectometerpaaltjes, maar borden met bijvoorbeeld de maximum snelheid en informatie waar de trein moet stoppen op het station.

Ik denk dat che deze vraag in principe goed heeft beantwoord, althans op het sommetje an sich is weinig kritiek te hebben. Maar! Hectometerpaaltjes staan aan twee zijden van de weg. Dus zou de uitkomst van zijn of haar rekenwerk mijns inziens met twee vermenigvuldigd moeten worden. Kom je uit op grofweg 200.000 hectometer paaltjes.

Er staan langs het spoor kilometerpaaltjes, en ook borden waarop overwegen, stations e.d. worden aangegeven. Geen hectometerpaaltjes dus, maar wel iets soortgelijks.

hmm,klopt niet helemaal volgens mij. Langs snelwegen staan ze aan beide zijden,langs provinciale en rijkswegen staan ze altijd maar aan een kant van de weg. de rekensom neem ik maar even voor lief maar zal dan rond de 150000 uitkomen ongeveer .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100